Kimi Räikkönen se narodil 17. října 1979 ve finském Espoo. Už jako malý chlapec byl fascinován rychlostí, takže když se v deseti letech začal věnovat motokárám, naplno se projevila jeho vášeň pro rychlost a soutěživost. Talent, který měl od narození, rozvíjel opravdu dlouho a motokáry byly jen začátkem.
Postupně se Kimi propracoval do vyšších úrovní sportu a úspěšně se účastnil prestižních šampionátů, jako je Formule Super A, kde patřil mezi nejlepší jezdce. Jeho výkony nezůstaly bez povšimnutí a brzy udělal první krok do světa monopostů.
První zkušenosti s jednosedadlovými vozy získal Kimi při své účasti v seriálu Formula Ford Euro Cup. Zde prokázal svou schopnost jezdit rychle a dravě, což mu umožnilo dosáhnout působivých výsledků a na konci sezony skončit na celkovém pátém místě. Po tomto úspěchu se přesunul do zimní série Formule Renault a britské Formule Renault.
V obou sériích prokázal výjimečnou rychlost a konzistentní výkonnost. V britské Formuli Renault vyhrál sedm z deseti závodů a získal také titul mistra světa pro rok 2000. Obhájil tak svůj mistrovský titul z předchozího roku ve Formuli Renault.
Právě úspěšné mistrovství v roce 2000, kdy vyhrál sedm z deseti závodů, mu otevřelo dveře do královské rodiny Formule 1.
Kimi zahájil svou kariéru v F1 v roce 2001 v týmu Sauber, kde se mu hned v prvním závodě, Velké ceně Austrálie, podařilo bodovat a skončil šestý. Svou první sezónu tak zakončil poměrně úspěšně, když získal 9 bodů a celkově skončil na 10. místě.
Díky svým schopnostem si získal pozornost velkých týmů, a tak si ho následující rok vybral McLaren jako náhradu za jiného Fina, Miku Häkkinen .
V McLarenu rychle dokázal, že to byla správná volba. Přestože ve svém prvním roce neobsadil přední příčky, dokázal získat 24 bodů a celkově skončil šestý. Umístění. O rok později už to ale bylo mnohem lepší, protože dostal velmi slušný vůz a dokázal bojovat o titul. V této sezóně také získal své první vítězství v F1.
V dramatickém souboji skončil v celkovém pořadí o pouhé dva body zpět. Michael Schumacher což byl vzhledem k jeho věku a zkušenostem významný úspěch. Zcela přirozeně se očekávalo, že bude v tomto trendu pokračovat.
V roce 2004 měl bohužel smůlu a celkem osmkrát nedojel do cíle. V následující sezóně však opět ukázal svou sílu a vyhrál sedm závodů. Opět bojoval o titul, ale tentokrát skončil druhý, když ho porazil Fernando Alonso. Sezóna 2006 byla pro Kimiho opět obtížná a opět nedokázal konkurovat těm nejlepším.
Räikkönen přestoupil po svém působení u McLarenu do Ferrari a hned ve své první sezóně v roce 2007 ukázal, co v něm je. Hned v prvním roce získal svůj první titul mistra F1. Tento triumf si skutečně zasloužil, protože vyhrál 6 závodů a získal celých 110 bodů. Po skončení roku bylo jasné, že bude pokračovat v červené stáji.
V roce 2008 si opět připsal několik vítězství, ale v šampionátu skončil až třetí, protože Ferrari začalo ztrácet na konkurenci. O rok později se situace ještě zhoršila, když přišly změny pravidel a Kimi získal celkem jen 48 bodů.
Po skončení sezóny 2009 se Räikkönen rozhodl ukončit kariéru v F1 a přesunul se do světa rallye, kde začal s týmem Citroën závodit v kategorii WRC a znovu našel svou rychlost.
Jeho výkony ve WRC jsou skutečně pozoruhodné, zejména na nováčka. Přestože nedosáhl na nejvyšší příčky, dokázal v sobě znovu najít chuť závodit a dva roky po sobě, v letech 2010 a 2011, skončil na 10. místě v celkovém pořadí WRC.
V roce 2011 startoval také ve třídě NASCAR, kde se zúčastnil několika závodů Nationwide a Truck Series. Jeho angažmá však nemělo dlouhého trvání a začalo se projevovat, že mu svět F1 chybí čím dál víc. Na konci roku 2011 proto oznámil svůj návrat do F1. Nejprve jednal s týmem Williams, ale nakonec se dohodl s Lotusem.
Po návratu do formule 1 v roce 2012 Kimi Räikkönen ukázal, že mu nechybí původní rychlost, tentokrát však v kombinaci se zkušenostmi. Ve své první sezóně s týmem vyhrál Velkou cenu Abú Zabí a pravidelně se umisťoval na stupních vítězů. To mu vyneslo třetí místo a 207 bodů. O rok později jich získal 183 a 5. místo.
V roce 2014 se vrátil do Ferrari, kde absolvoval až pět sezón. Nejúspěšnější byla ta poslední, v roce 2018, kdy si připsal 251 bodů a konečné třetí místo. Vítězstvím ve Velké ceně USA ukončil pětileté období bez mistrovského titulu.
V roce 2019 se Kimi přesunul do týmu Alfa Romeo, kde využil své bohaté zkušenosti k rozvoji týmu a mentorování mladších jezdců.
V této roli si užil řadu zajímavých výkonů, ale jeho nejlepším výsledkem bylo 4. místo ve Velké ceně Brazílie v jeho premiérové sezoně 2019. V roce 2021 oznámil konec aktivní závodní kariéry ve Formuli 1.
Dnes se Räikkönen věnuje osobnímu životu mimo závodní okruhy. Tráví hodně času se svou rodinou a příležitostně se účastní veřejných akcí nebo událostí. Je aktivní na sociálních sítích a sdílí své životní zkušenosti. Má jednoho syna a jednu dceru a stejně jako mnoho dalších legend F1 si užívá zaslouženého důchodu.
zakoupeno na runder.cz 16.10.2024
zakoupeno na runder.cz 14.10.2024
zakoupeno na runder.cz 28.10.2024
zakoupeno na runder.cz 21.10.2024
zakoupeno na runder.cz 21.10.2024
zakoupeno na runder.cz 30.10.2024